Ring oss! Stäng!
Vill du att vi ringer upp dig?

Fyll i dina uppgifter nedanför så återkommer vi snarast möjligt!

Vad gäller ditt ärende?

Tips & Råd

En trygg och säker flytt med BudCenter

Inför flytten

  • Fasta installationer av el och vatten måste kopplas bort av fackman.
  • Montera isär dator, tv och annan elektrisk utrustning.
  • Skruva själv ner hyllor, skåp, paraboler och liknande som är fast monterade i vägg samt ta ner gardiner.
  • Demontera större möbler som ej går ut genom dörren.
  • Lägg undan värdesaker, pengar och annan privat egendom i eget hand- bagage, som inte ska med i flytten.
  • Ta vara på nycklar till möbler samt nycklar till gamla och nya bostaden.
  • Märk cyklar, barnvagnar och liknande som står i allmänna utrymmen.
  • Töm alla trädgårdsmaskiner på olja och bensin.
  • Rengör maskiner och redskap.
  • Töm kylskåp på färskvaror och vätskor.
  • Ställ undan städmaterial som du ska använda för städning.
  • Lägg ut mattor på golven om du har ömtåliga golv.
  • Anmäl möbler som är värda mer än ett halvt basbelopp till Budcenter

Under flyttningen

  • Visa vår personal särskilt ömtåliga föremål samt möbler och föremål som inte ska flyttas med.
  • Håll reda på nycklar, plånbok, kläder och annat som du behöver under flyttningen så att dessa ej hamnar bland flyttgodset.
  • Kontrollera att allt är med innan flyttbilen åker.
  • Instruera eller visa med skiss var möblerna ska stå i den nya bostaden.

Efter flyttningen

  • Ring oss när kartongerna är uppackade och kan hämtas.
  • Ev. skada eller förlust anmäls snarast till personalen eller direkt till vårt kontor.

Vi lastar inte

  • Brandfarliga vätskor
  • Färskvaror
  • Husdjur
  • Bilar och båtar

Packning

  • Använd principen tungt underst, lätt överst.
  • Packa tätt och lägg bollar av exempelvis tidningspapper i tomma utrymmen.
  • Lägg makulatur mellan tallrikarna och ställ dem på högkant, gärna med mjukt under.
  • Slå in glas i makulatur och ställ dem upp i kartongen.
  • Packa böcker stående, rygg mot rygg.
  • Fyll kartongen med böcker max upp till handtagen. Lägg därefter sängkläder eller liknande över böckerna.
  • Stapla kartonger tre och tre, den tyngsta överst.
  • Lampskärmar demonteras, emballeras och/eller läggs i kartong.Rulla ihop mattor och andra långa föremål. Snöra eller tejpa.
  • Ta ner lösa hylldelar, stapla och tejpa ihop dem.
  • Blommor packas i öppna kartonger.
  • Lås skåpsdörrar så de ej går upp.
  • Ta bort nyckeln.
  • Kartongen ska vara full men ej överfull.

Märkning

Skriv inte direkt på flyttlådorna dom ska användas igen. Placera etiketten på flyttlådans långsida uppe till höger. Fyll i all information dit godset ska, såsom ev byggnad, våningsplan, rum, kartongens innehåll samt ert namn. Använd om möjligt alltid våra märkesetiketter.

Flyttlådor

Ställ alltid flyttlådorna tre och tre på varandra, med den tyngsta överst. Så vi kan ta dom direkt på pirran utan extra hantering.

Supertips!

  • Gör en skiss/ritning på det nya hemmet och numrerar alla rum. Sätt upp en skiss vid ingången till den nya bostaden så slipper vi fråga vart allt ska lossas. Därmed sker allt smidigt och kostnadsseffektivt.
  • Föremål som får plats i kartonger ska vara packade i kartonger. Mjuka/ej ömtåliga föremål kan packas i svarta sopsäckar.
  • Märk kartongerna med innehåll och resp rum nr uppe till höger på långsidan. Packa ej tyngre än vad ni själva orkar bära.
  • Märk samtliga bokhyllor, möbler och alla lösa föremål med resp rum nr där du vill ha dom lossade.
  • Föremål som ska kastas eller inte tas ska märkas tydligt!  Sladdar till TV, Stereo m.m skall kopplas ur, rullas ihop och packas i kartong. Om ni har originalkartongerna till er tv, stereo etc så använd dom.

Vill du överlämna nycklarna till oss & vi sköter resten?

  • Kom förbi kontoret, eller överlämna dom till vår flyttansvarige när vi dyker upp.
  • Om nycklarna lämnas till oss, är det viktigt att ni är väl förberedd/förtydligar särskilda önskemål!
  • Vi återkommer sedan till er för avslut när vi är klara! Självfallet kan ni närvara om ni föredrar det.

Kom ihåg att

  • Anmäla flyttningen till Sv. Adressändring, 020-979899 eller www.adressandring.se
  • Beställa eftersändning av post.
  • Sända flyttkort till släkt och vänner.
  • Beställa flyttning av telefonen.
  • Ordna med sophämtning och grovsopor (se ”våra tjänster”).
  • Säga upp el, gas och vatten.
  • Boka städning. Fråga oss gärna om offert.
  • Planera mathållningen under flyttdagarna.

Volymberäkning

1 kvm boyta = ca 0.50 kbm bohag

1 flyttkartong = ca 0.1 kbm

1,5 hyllmeter böcker = ca 1 kartong

1 flyttbil = lastar 22-42 kbm

Bostadsstorlekar   1 Rok           2 Rok          3 Rok           4 Rok           5 Rok
Normal volym        15-20 m³     20-25 m³    25-30 m³    30-40 m³     40-50 m³

En trygg och säker kontorsflytt med BudCenter

Märkning

Använd alltid våra märkesetiketter. Skriv inte direkt på flyttlådorna dom ska användas igen. Placera etiketten på flyttlådans långsida uppe till höger. Fyll i all information dit godset ska, såsom ev byggnad, våningsplan, rum, kartongens innehåll samt ert namn. (Vid en större flytt med fler våningsplan, byggnader etc så använder vi färgetiketter i vår planering )

 

Flyttlådor

Ställ alltid flyttlådorna tre och tre på varandra, med den tyngsta överst. Så vi kan ta dom direkt på pirran utan extra hantering.

 

Packning

Allt lösöre som kontorsmaterial & skrivbordsutrustning, pärmar, böcker, lampor, kalkylatorer, häftapparater och dylikt ska packas i flyttlåda och märkas med etikett. Packa inte flyttlådorna överfulla, dom ska gå att stänga. Fyll inte flyttlådorna för tungt med tex enbart böcker, utan lägg något lättare ovanpå. Blommor och medelstora tavlor packas i öppna flyttlådor.

 

Möbler – Skrivbord och stolar

Märk alla separata delar som ska flyttas. OBS! Höj/sänkbara skrivbord ska vara nedsänkta i nedersta läget. Töm skrivbordslådor och hurtsar fullständigt och packa ner allt i flyttlådor. Håll reda på alla lösa delar, nycklar och andra småsaker.

 

Märk skrivbord, hurtsar och stolar med nya rumsnumret. Kom ihåg att märka varje separat del, så att skrivbordet m.m. är märkt även när det är demonterat. (Sätt etiketten på metall eller plastdelen)

 

mobler

 

Bokhyllor, hurtsar, hängmappslådor etc.

Alla saker som förvarats i möblerna ska packas i kartonger och märkas med etikett. Ta loss alla lösa delar såsom hyllplan etc, bunta ihop dom med möbeltejp och märk dessa med etikett. Samla även upp hyllstiften i exempelvis en påse som fästes på hyllplansbunten.

 

hylla

 

Datorer

Koppla ur alla kablar från utrustningen. Lägg kablar, mus och tangentbord m.m. i en flyttlåda och märk med resp tillbehör. Märk dator, skärm, skrivare etc (om de inte får plats i en flyttlåda) med nya rumsnumret. Vi rekommenderar att var och en av Er personal tar hand om sina bärbara datorer, mobiltelefoner och dylikt under flyttningen.

 

dator

 

Kopieringsmaskiner

Kontakta er leverantör för information om transport av dessa. Är maskinen leasad? Kontrollera vad som som står i leasingavtalet när det gäller flyttning. Ta bort och packa alla lösa delar i kartonger, märk med etikett. Töm maskinen på papper. OBS! Märk maskinens alla delar med etikett.

 

maskin

 

Konst

Vi ansvarar enbart för det vi packat, transportera föremålet själv eller låt oss packa det.

 

Allmänna utrymmen, privata tillhörigheter, arkiv etc.

Märk allt ni packar enligt ovanstående direktiv. Glöm inte skor, paraplyer och andra tillhörigheter. Innan du lämnar det gamla kontoret, kontrollera att allt som ska flyttas är märkt med etikett. Omärkta möbler och kartonger tar vi inte med oss. (Alt hamnar på fel ställe vilket vi ej ansvarar för)

 

Vill du överlämna nycklarna till oss & vi sköter resten?

  • Kom förbi kontoret, eller överlämna dom till vår flyttansvarige när vi dyker upp.
  • Om nycklarna lämnas till oss, är det viktigt att ni är väl förberedd/förtydligar särskilda önskemål!
  • Vi återkommer sedan till er för avslut när vi är klara! Självfallet kan ni närvara om ni föredrar det.

 

 

Företag - Prislista Flyttkartonger & Packmaterial

Privatperson - Prislista Flyttkartonger & Packmaterial