Viktig information om städning
Här har vi samlat viktig information om städning vid flytt. Läs gärna mer på övriga sidor om flyttstädning och kontakta oss på BudCenter om bokning och särskilda önskemål eller funderingar.
Pris
Vi utgår alltid från en normal/välvårdad bostad och din boyta samt våra städrutiner när vi lämnar ett fastpris. I tjänsten ingår alla rengöringsmedel och redskap som behövs. Biytor städas inte och är ej inkluderade i ert fasta pris utan debiteras extra. (Om så önskas) Allt eventuellt extra arbete som önskas/krävs tillkommer och debiteras löpande.
Betalning sker via faktura och en kreditupplysning kommer att göras. Fakturan postas/mejlas till dig och du har då 10 dagar på dig att betala räknat från faktura datum. Om vi inte kan städa på grund av att bostaden inte är städklar debiteras en framkörningsavgift på 249 kr inom centrala Uppsala. Därutöver enligt prislista. Minsta debitering vid städning är 1 500 kr efter RUT-avdrag.
Läs om vad som ingår i flyttstädning – Läs om vad som inte ingår i flyttstädning
50% RUT-avdrag
RUT-avdraget gäller endast för arbetskostnaden. Kostnader för material, transport eller andra tilläggstjänster omfattas inte av avdraget. Det pris du får från oss är beräknat med 50 % RUT-avdrag, förutsatt att du har angett att du vill använda avdraget.
Vi rekommenderar att du kontrollerar din rätt till RUT-avdrag i samband med bokningen. Om Skatteverket helt eller delvis avslår avdraget, eller om vi som utförare blir återbetalningsskyldiga, har vi rätt att i efterhand fakturera dig som kund för det motsvarande beloppet. I sådana fall tillkommer även en administrativ avgift på 495 kr.
Kvalitetsgaranti – Besiktning
När du anlitar oss för flyttstädning garanterar vi att du blir helt nöjd med resultatet. Vill du närvara vid en besiktning görs den direkt efter att städningen är klar, samma dag. Tid för detta bokas antingen med vår städansvariga på plats eller via kundtjänst. Det är du som bokat uppdraget – oftast säljaren – som genomför besiktningen.
Om något trots allt skulle vara missat eller om du inte är nöjd, rättar vi till det direkt om möjligt. I annat fall bokar vi in ett återbesök så snart som möjligt. Observera att eventuell reklamation måste göras inom 3 dagar efter avslutad städning. Efter det betraktas uppdraget som slutfört.
Extra viktigt
Inför städningen är det viktigt att kyl och frys är tömda och avstängda. Om du vill att vi även städar bakom dessa, samt bakom spisen, behöver de vara framdragna så att vi enkelt kommer åt. Hela bostaden ska vara tömd vid städtillfället – vi flyttar inte på möbler eller andra föremål, och städar därför inte där vi inte kommer åt.
Vi ber dig också att i förväg informera oss om bostaden inte har städats på länge, om det har röks inomhus, om ni haft husdjur eller om det finns andra faktorer som kan innebära extra smuts. I sådana fall kan städningen helt eller delvis behöva klassas som ovårdad, vilket medför merarbete och påverkar priset. Om vi vid städtillfället bedömer att bostaden inte är i normalt välvårdat skick, kan vi komma att ta ut en extra kostnad enligt vår gällande prislista. Självklart kontaktar vi dig innan vi fortsätter arbetet om det skulle bli aktuellt.
Nycklar
Nycklarna lämnas på vårt kontor, vänligen meddela/avtala en tid innan ni kommer!
Inlämning om möjligt ca 1 vecka innan städningen och absolut senast dagen före/alternativt efter överenskommelse.
Nycklarna kommer att finnas i säkert förvar hos oss på vårt kontor.
Du återfår nycklarna när vi är klara med städningen.
Praxis är att vår personal kontaktar dig någon timme innan dom är klara och avtalar en tid. Sedan får du möjlighet att besikta och godkänna uppdraget och därefter får du nycklarna. (Alternativt på vårt kontor enligt annan ök/tidsbokning)
Läs mer om nycklar och besiktning
Städning – tider
Vi städar varje dag, året om och på alla tider. Om vi utför både er flytt och er städning försöker vi anpassa tiderna efter detta. Detta innebär att vi städar under dagtid, kvällar, helger och storhelger.
Önskar du att vi ska städa en helg eller under en storhelg tillkommer ett helgpåslag.
Kontakta oss om flyttstädning
- Prisförfrågan för flyttstädning
- Kontakta oss med frågor om flyttstädning av hem på telefon 018 – 12 00 40
- Läs mer om flyttstädning av kontor