Ring oss! Stäng!
Vill du att vi ringer upp dig?

Fyll i dina uppgifter nedanför så återkommer vi snarast möjligt!

Vad gäller ditt ärende?

Viktig information om städning

Här har vi samlat viktig information om städning vid flytt. Läs gärna mer på övriga sidor om flyttstädning och kontakta oss på BudCenter om bokning och särskilda önskemål eller funderingar.

Pris

Priset är inklusive moms på 25 procent och baseras på kvadratmeter, 50 procent RUT-avdrag och en normal, välvårdad bostad.

I tjänsten ingår alla rengöringsmedel och redskap som behövs.

Betalning sker via faktura. En kreditupplysning kommer att göras. Fakturan postas till dig efter utförd städning, du har då 10 dagar på dig att betala räknat från den dag städningen utfördes. Om vi inte kan städa på grund av att bostaden inte är städklar debiteras en framkörningsavgift på 249 kr inom centrala Uppsala. Därutöver enligt prislista. Minsta debitering vid städning är 1 500 kr efter RUT-avdrag.

RUT-avdrag

RUT-avdraget gäller enbart arbetskostnaden. Material, eventuell fordonskostnad och annat är inte avdragsgilla.

Vi rekommenderar att du ser över er rätt till RUT-avdrag vid bokning. Om Skatteverket i någon omfattning nekar utbetalning, eller om uppdragstagaren blir återbetalningsskyldig för utbetalt belopp, har uppdragstagaren i efterhand rätt att kräva uppdragsgivaren på motsvarande belopp. Utöver det tillkommer det en administrativ kostnad på 495 kr.

Kvalitetsgaranti – Besiktning

När du anlitar oss för din flyttstädning garanterar vi att du blir helt nöjd med vårt jobb. Önskar du besikta städningen med oss så sker det på städdagen när vi är klara. Tid för besiktning avtalar du normalt med vår städansvarige på plats alt med vår kundtjänst. Städningen besiktas av dig som bokat uppdraget vilket oftast är säljaren.

Om du mot förmodan inte är nöjd med vårt arbete eller ifall vi missat något så åtgärdar vi det oftast direkt på plats. Alternativt så kommer vi tillbaka vid ett annat tillfälle och åtgärdar det. Vårt enda krav är att du gör din reklamation senast 3 dagar efter utförd flyttstädning. Därefter ses städningen som avklarad.

Extra viktigt

Tänk på att kyl och frys ska vara avstängda och tömda före städningen. Vill du att vi städar bakom dessa samt spisen ska de stå så att vi kommer åt. OBS! Lägenheten ska vara tom så att vi kan städa överallt. Notera att vi inte flyttar på möbler eller dylikt.

Det är väldigt viktigt att du i förväg berättar för oss ifall bostaden inte har städats på länge.
Uppge om det har förekommit rökning inomhus, om ni haft husdjur eller om det är något annat som är särskilt smutsigt. Flyttstädningen kan i så fall helt eller delvis behöva klassas som ovårdad vilket innebär extra arbete och påverkar priset. Om vi på plats bedömer att uppdraget ska klassas som ovårdat eller att bostaden inte anses vara i välvårdat skick har vi rätt att debitera extra enligt gällande prislista. Givetvis kontaktar vi dig som kund innan vi i ett sådant läge fortsätter med uppdraget.

Nycklar

Nycklar lämnas på vårt kontor senast dagen före städning. Nycklarna kommer att finnas i säkert förvar.

Nycklarna återhämtas på vårt kontor efter överenskommelse / tidsbokning.

Städning – tider

Vi städar varje dag, året om och på alla tider. Om vi utför både er flytt och er städning försöker vi anpassa tiderna efter detta. Detta innebär att vi städar under dagtid, kvällar, helger och storhelger.

Önskar du att vi ska städa en helg eller under en storhelg tillkommer ett helgpåslag.

Kontakta oss om flyttstädning